Przejdź do

Bagażnik na rower elektryczny – jaki wybrać?

Z pewnością nieraz czytaliście lub słyszeliście: „chcesz być eko i fit? Zamień samochód na rower!”. Oczywiście hasło to jest skrótem myślowym – i choć jakaś część ekologicznej społeczności rzeczywiście samochodu się pozbędzie na rzecz dojazdu do pracy i na zakupy rowerem, a na wakacje pociągiem – to jednak większość z nas używa jednego i drugiego, choć w zmiennych proporcjach. Moim zdaniem hasło to we w pełni zracjonalizowanej wersji powinno brzmieć: „zamień samochód na rower tak często jak tylko się da„.

Jeszcze więcej frajdy na wakacjach

Na co dzień rower elektryczny daje mnóstwo możliwości – zamieniając samochód na rower elektryczny w codziennych dojazdach wzmacniamy znacząco kondycję i konkretnie oszczędzamy pieniądze nie zanieczyszczając przy tym spalinami biednej atmosfery. Jednak jadąc na wakacje zabieramy ze sobą mnóstwo bagażu i wtedy samochód jest nieoceniony, zwłaszcza, jeśli do przejechania mamy kilkaset kilometrów. A gdyby tak zabrać i bagaż, i rower? To właśnie jest wersja idealna. Rower elektryczny to niesamowity czasoumilacz i opcja zabierania go ze sobą na wakacje jest jedną z najlepszych możliwości, jakie możecie sobie sprawić. Zapewniam.

Rowery elektryczne podbijają górskie szlaki

Wyprawy górskie jeszcze dekadę temu kojarzyły się z turystyką pieszą, jednak wraz z rozwojem elektrycznej mobilności to właśnie amatorska turystyka rowerowo-górska zyskuje najwięcej na popularności. Już nie trzeba być wytrawnym kolarzem, aby przejechać wzdłuż i wszerz Góry Sowie czy Bieszczady.

Na rowerze elektrycznym każdy może to zrobić i to jest największy dar dla nas wszystkich. Możliwość ciekawego, aktywnego urlopu, podczas którego zdobywane pieszo szczyty oddalone są od siebie kilkadziesiąt kilometrów z widokami zapierającymi dech w piersiach, ale my przejeżdżamy je błyskawicznie. Piękne uczucie dodające energii na cały rok.

Bagażniki rowerowe – inwestycja na dekady

Dobry, a więc bezpieczny rower elektryczny to wydatek rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Jest też dużo cięższy od tradycyjnego roweru za sprawą wagi baterii, silnika, komputera i dodatkowego okablowania. Z tych względów naprawdę warto zainwestować w porządny bagażnik samochodowy, który zapewni mu bezpieczny transport bez ryzyka uszkodzenia roweru czy nawet samego bagażnika rowerowego. Ponadto, czołowi producenci bagażników rowerowych dają bardzo długi okres gwarancji, więc pomimo dużego wydatku, należy traktować go jednorazowo, a stanowi jednak inwestycję na długie lata. Zdaniem moim i mojej całej rodziny, bagażnik rowerowy to jedna z najlepszych inwestycji rodzinnych ostatnich lat.

Bagażniki rowerowe zwykłe a bagażniki na elektryki

Wyróżniamy trzy rodzaje bagażników rowerowych:

  • bagażniki na hak holowniczy,
  • bagażniki dachowe
  • bagażniki montowane na tylnej klapie samochodu.

Wszystkie cieszą się sporą popularnością na rynku, jednak zdecydowanie nie wszystkie są rekomendowane dla rowerów elektrycznych ze względu na wspomnianą powyżej zwiększoną wagę elektryków. Tak naprawdę jedyny bezpieczny przewóz rowerów elektrycznych gwarantuje bagażnik na hak. Chyba, że…

Rower samotnik

Chyba, że podróżujemy samotnie i przewozimy tylko jeden rower. Można wtedy zdecydować się na bagażnik dachowy, ale pod warunkiem, że nasz rower nie jest wybitnie ciężki oraz auto umożliwia zamontowanie bagażnika dachowego (długość pojazdu). Większość bagażników dachowych ma udźwig 15-20kg i absolutnie nie możemy przekroczyć tej wagi. Najlepiej sprawdzają się bagażniki korytkowe (wykorzystujące podłużne stelaże belkowe), jak np. model Yakima Highroad. Musimy też pamiętać o sporych ograniczeniach prędkości przy podróżowaniu z rowerem na dachu samochodu.

Przede wszystkim hak. Bagażniki rowerowe najwyższej klasy bezpieczeństwa

Jednak generalnie to bagażniki na hak są najbardziej komfortowym rozwiązaniem dla przewozu rowerów elektrycznych – rowerów nie trzeba podnosić zbyt wysoko, także każdy z łatwością może je zamontować, nawet kobieta drobnej budowy. Gwarantują też dostęp do bagażnika dzięki funkcji odchylania rowerów w dół (tylko dobre marki). Jedynym minusem jest często konieczność założenia haka holowniczego – gdyż nie każdy samochód jest w niego wyposażony. Nie jest to bardzo kosztowne, jednak wymaga trochę zachodu. Zamontowany hak należy homologować w Okręgowej Stacji Pojazdów lub autoryzowanym serwisie, a następnie wbić w kartę pojazdu informację o homologacji (Urząd Komunikacji). Tam też konieczne jest także wyrobienie trzeciej tablicy z numerami rejestracyjnymi samochodu.

Bagażnik rowerowy na hak dla rowerów elektrycznych

Dlaczego tylko hak? Bagażniki te cechuje największa ładowność oraz udźwig sięgający do 60 kg. Rowery elektryczne potrafią ważyć pod 30kg, więc w przypadku cięższych konstrukcji i chęci załadowanie trzech rowerów będziemy zmuszeni wyjąć baterię oraz, jeśli to możliwe, silnik. Bagażniki na rowery elektryczne na hak posiadają pałąki stabilizujące, czyli dodatkowe ramiona montowane na ramę, które usztywniają rower zapobiegając jego odchylaniu się podczas podróży. Najlepsze modele (VeloCompact 924 Thule, Yakima JustClick3) wyposażone są również w znakomite systemy antykradzieżowe, dzięki którym bezpiecznie możemy pozostawić rowery na bagażniku na dłuższy czas. Do zdejmowania rowerów z bagażnika kluczowe będzie użycie kluczyka, bez którego nie jest absolutnie możliwe wyjęcie rowerowej ramy czy nawet demontaż koła.

Thule – najlepszy bagażnik rowerowy na rynku

Najwyższe bezpieczeństwo, wygoda, solidność wykonania i łatwy, błyskawiczny montaż. Do tego wiele lat gwarancji i śladowe incydenty z problemami technicznymi. Tak w skrócie można opisać bagażniki szwedzkiego producenta Thule. W zasadzie każdy bagażnik rowerowy na hak holowniczy tej marki będzie lepiej spełniał swoje zadanie niż marketowy czy innych, mniej znanych producentów. Cena? Często mniej więcej dwukrotnie wyższa niż pozostałych producentów. Czy warto? Tak, tak i jeszcze raz tak. Bezpieczeństwo i zabezpieczenie łatwe w użyciu to zawsze jest świetny wybór.

System mocowania Thule – prostota w obsłudze

Postanowiliśmy ułatwić Wam zadanie i wytypować bagażniki marki Thule, które montuje się najszybciej, mają najwyższą ładowność i 13-punktowe złącze zasilające lampy stopu na bagażniku. Wszystkie wymienione poniżej bagażniki w ofercie Thule posiadają też regulowane uchwyty na koła – tzw. Pump buckles – dzięki którym rowery nie odchylają się zbytnio na haku holowniczym podczas transportu.

  • Thule EasyFold XT 2 – najlżejszy bagażnik dla 1-2 rowerów
  • Thule VeloSpace XT 2B – dla masywniejszych rowerów, w tym fat tire
  • Thule EasyFold XT 3B – cięższy bagażnik dla 2-3 rowerów
  • Thule VeloSpace XT 3B – bagażnik na 3-4 rowery oraz dodatkowy boks bagażowy

Gdzie kupić bagażnik na rower elektryczny?

Dostępność czy poszukanie bagażników Thule w sklepach bywa problematyczne, jednak ze spokojem na stronie znajdziesz i możesz zamówić wybrany produkt na adres sklepu i tam go obejrzeć oraz przymierzyć. Darmowa przesyłka, szybka dostawa (gratis), a obsługa sklepu pomoże sprawdzić, czy wszystko pasuje, zaprezentuje nam po raz pierwszy w pełni prawidłowy sposób montażu oraz wytłumaczy zasady bezpiecznego korzystania z bagażnika. Zdecydowanie to najlepsze rozwiązanie, jeśli chodzi o zakup pierwszego bagażnika na rowery elektryczne.

Prawidłowy sposób montażu roweru na samochodzie

Aby przewozić rowery na haku bez obaw musisz pamiętać o bardzo dobrym dopinaniu mocowania na koła, zwłaszcza w przypadku rowerów z silnikiem lub baterią w piastach. Producent Thule posiada bardzo odporne i mocne obejmy, które zapobiegają przesunięciom podczas podróży. Ważną zasadą jest montowanie rowerów w kolejności od najcięższego do najlżejszego – lepiej rozłożymy ciężar zapewniając lepszą stabilizację bagażnika.

Warto ściągnąć koszyki z rowerów, często też jest problem z siodełkami, które muszą ustąpić miejsca uchwytom na ramę. Jeżeli pogoda jest bardzo deszczowa warto zabezpieczyć zwykłą stretchową folią skórzane elementy oraz wyświetlacz LCD.

Masz pytania, mamy odpowiedzi …

    * Wymagane
    Sprawdź Politykę prywatności MUVIKE