W naszym sklepie dostępne są rowery elektryczne typowo miejskie, jak i dedykowane na trasy pozamiejskie. Popularne modele to m.in. rower elektryczny damka, rower mtb czy trekkingowy. Zapoznaj się z pełną listą rowerów elektrycznych.
Skuteczność rowerów elektrycznych potwierdza się głównie w skali, w jakiej wykorzystywane są na dojazdy do pracy oraz do szybkiego i bezpiecznego przemieszczania się w przestrzeni miejskiej. Rowery elektryczne miejskie posiadają ergonomiczny profil ramy i kierownicy, który pozwala zachować wygodną, wyprostowaną pozycję w czasie jazdy. Wspomaganie pracy nóg napędem elektrycznym umożliwi pokonywanie codziennej trasy do szkoły czy pracy o wiele szybciej i bez nadmiernego zmęczenia. To plus dla osób, które pragną zachować sprawność fizyczną nie chcąc stać w korkach, a w pracy wymaga się od nich nienagannego dress codu.
MUVIKE- PRZEWAGA DZIĘKI JAKOŚCI
Kupuj bez zmartwień, zawsze możesz zwrócić!
Najwyższa jakoś gwarancji, dająca spokój i radość z jazdy!
Szybka i darmowa dostawa, wprost do twoich drzwi!
Wygodne formy kredytowania dla firm i osób prywatnych!
Rowery elektryczne wyglądem przypominają swoje klasyczne, mechaniczne odpowiedniki, jednak w przeciwieństwie do nich, posiadają dodatkowe komponenty w postaci:
Branża e-rowerów jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią przemysłu rowerowego. Wraz z jej dynamiczną ewolucją, na rynku stale dostępne są nowe technologie, ulepszenia i komponenty usprawniające pracę silników elektrycznych i czyniących je bardziej wydajnymi i ekonomicznym. Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, do ruchu dopuszczane są rowery elektryczne o specyfikacji „Pedelec”, która posiada takie parametry jak:
Niedawno na rynku zaczęły pojawiać się rowery o specyfikacji „S-Pedelec”, która różni się od poprzedników takimi parametrami jak:
Mocniejsze silnikowo jednoślady, czyli takie posiadające moc powyżej 500 W, zaliczane są do kategorii skuterów lub motocykli elektrycznych i muszą być zarejestrowane.
Wszystkie rowery elektryczne, posiadające specyfikację „Pedelec”, czyli również takie, których maksymalna moc silnika wynosi do 250 W, nie wymagają rejestracji. Pozostałe rowery elektryczne niespełniające tych kryteriów powinny być rejestrowane.
Najczęściej podawany przez producentów zasięg waha się między 50, a 100 km. Trzeba jednak pamiętać, że są to wartości mocno uzależnione od jakości komponentów i mocy silnika, zatem rzeczywisty dystans może być nawet kilkukrotnie mniejszy. Na szczęście szacowany zasięg możemy na bieżąco monitorować na wyświetlaczu e-roweru. Najpopularniejszymi bateriami, montowanymi w nowoczesnych modelach są te o pojemności 8-12 Ah, przy napięciu pracy 36 V.
Parametrami, które również wpływają na zasięg, są:
Orientacyjna trwałość baterii, podawana najczęściej przez producentów wynosi ok. 500 cykli. Nie uwzględnia ona jednak takich zmiennych jak częstotliwość pracy baterii, jakość jej ładowania, technologia zastosowanych ogniw (najlepsze obecnie to LiIo oraz LiFoPe), oraz sposób przechowywania.
Najpopularniejszym sposobem montowania silnika, jest umieszczenie go w piaście przedniej lub tylnej. Choć miejsce lokalizacji nie ma żadnego znaczenia ani wpływu na jakość pracy silnika, najczęściej montuje się je w piaście przedniej.
Takie rozwiązanie jest również bardzo wygodne w przypadku, gdy przebudowujemy zwykły rower, na rower elektryczny. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem natomiast, jest montowanie silników elektrycznych w okolicach suportu. Dzięki niemu możemy zapewnić e-rowerowi dodatkowe zalety jak idealnie rozłożony środek ciężkości, bezpośrednie przeniesienie napędu, a także brak poślizgu.
Istnieje kilka marek, które wśród produktów średniej oraz wyższej klasy przyjęły pozycję liderów na rynku i wciąż udoskonalają swoje komponenty i technologie. Każda z firm posiada swój własny system, który jest na bieżąco udoskonalany i wyróżnia się przeniesieniem napędu, sterownikiem oraz interfejsem użytkownika.
Serwis takich komponentów roweru elektrycznego jak na przykład kierownica, opony, czy koła nie różni się niczym od konserwacji swoich mechanicznych odpowiedników, a elementy elektryczne nie wymagają żadnej specjalnej uwagi. Należy jednak pamiętać, by poza sezonem ładować akumulator co najmniej raz na dwa miesiące, nawet jeśli rower nie jest używany. Zimą, wskazane jest również częstsze czyszczenie e-roweru, gdyż sól drogowa może powodować korozję i brak kontaktu w częściach elektrycznych.
We wszystkich rowerach z napędem elektrycznym wykorzystywane są wysokiej jakości akumulatory z technologią Li-ion, używaną między innymi w akumulatorach telefonów komórkowych lub laptopów najnowszej generacji. Technologia Li-ion jest w pełni bezpieczna i umożliwia doładowanie akumulatora w każdym momencie.
Jedno pełne naładowanie akumulatora trwa mniej więcej 3-4 godziny, a dzięki minimalnemu zużyciu energii, można oszacować, że koszt jednego doładowania to zaledwie 30-50 groszy.
Doładowywanie baterii jest zbędne dzięki magazynowaniu energii wewnątrz akumulatora. Jeśli założymy, że akumulator wystarczy nam na przejechanie ok. 60 km, a trasa do pracy i z powrotem to długość ok. 20 km, to z powodzeniem możemy na jednym ładowaniu dojeżdżać do pracy przed 3 dni bez konieczności dodatkowego doładowania baterii.
Ważne, by pamiętać o odpowiednim przechowywaniu roweru elektrycznego. Zbyt niska temperatura może powodować spadek zasięgu, dlatego dedykowana jest temperatura pokojowa. Jeśli podczas sezonu zimowego nie planujemy jeździć na rowerze elektrycznym, ważne jest także, by choć raz na dwa miesiące naładować akumulator. Jeżeli chcesz korzystać z roweru elektrycznego przy niższych temperaturach, należy liczyć się z faktem, że zasięg będzie nieco krótszy.
Ramy naszych rowerów wykonywane są z wysokiej klasy aluminium oraz części, wchodzących w skład komponentów klasycznych rowerów mechanicznych. Jedynymi dodatkowymi elementami są akumulator i silnik, których waga wynosi około 5 kg, jednak dzięki wspomaganiu elektrycznemu, dodatkowa waga jest całkowicie niewyczuwalna.
Systemy elektryczne naszych rowerów są w 100% wodoodporne, zatem nadają się idealnie nawet do najcięższych warunków pogodowych, bez obaw o ich zalanie. Ostrożność należy jedynie zachować podczas czyszczenia roweru, ważne, by nie używać do tego wody pod dużym ciśnieniem.
Akumulatory wykorzystywane przez naszą firmę mają żywotność na poziomie 500 do aż 900 ładowań bez widocznej utraty pojemności. Po tym czasie pojemność akumulatora zaczyna nieznacznie spadać, podobnie jak w telefonach komórkowych. Mniejsza pojemność nie wpływa oczywiście na moc silnika, a jedynie w niewielkim stopniu zaczyna ograniczać jego zasięg. Jeżeli jednak założymy, że w ciągu roku rower elektryczny pokona około 6 000 km, to ilość doładowań będzie wynosić jakieś 100 razy. Na podstawie takich danych można założyć również, że rower wytrzyma minimum 5 lat na pełnym zasięgu silnika.
Przede wszystkim istotne jest dbanie o dobry stan technicznych e-roweru. Klasyczne serwisy i konserwacje, właściwe ciśnienie w oponach, naoliwione łańcuchy, osie i przerzutki używane w poprawny sposób, stanowią podstawę do utrzymania roweru w świetnym stanie. Jeśli jednak to za mało, warto przemyśleć zakup mocniejszego akumulatora. Jeżeli zastosowany akumulator będzie miał pojemności 15,4 Ah, to zasięg powinien wynosić ok. 160 km na jedno ładowanie. Pamiętaj, że możesz ze sobą zabrać ładowarkę i w ramach przerwy możesz lekko podładować akumulator w przydrożnej restauracji.
U autoryzowanego dealera rowerów elektrycznych Muvike. Ofertę znajdziesz na stronie www.muvike.pl
Masz pytanie, na które oczekujesz rzetelnej odpowiedzi ? Napisz do nas maila, a na pewno odpowiemy na nurtujące Cię pytania!