Rowery elektryczne – używane na co dzień w drodze do pracy

Skuteczność rowerów elektrycznych wynika z kilku czynników, ale głównie wykorzystywany są one na dojazdy do pracy i do szybkiego i bezpiecznego przemieszczania się w przestrzeni miejskiej. Rower elektryczny miejski posiada taki profil ramy i kierownicy, który pozwala zachować wygodną, wyprostowaną pozycję w czasie jazdy.  Wspomaganie pracy nóg napędem elektrycznym umożliwi pokonywanie codziennej trasy do szkoły czy pracy o wiele szybciej i bez nadmiernego zmęczenia. To plus dla osób, które pragną zachować sprawność fizyczną, nie chcą stać w korkach, a w pracy wymaga się od nich nienagannego dress codu. Zobacz wszystkie rowery w naszym sklepie internetowym.

Rower elektryczny MUVIKE CITY

NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Rama: ALUMINIUM
Silnik: BAFANG
Siodło: VELO
Hamulce: TEKTRO
Opona: KENDA

Wyświetlacz: LCD
Bateria: SAMSUNG
Przerzutka / Manetka: SHIMANO
Amortyzator: SUNTOUR
Zasięg: do 75 KM

RAMA

Rozmiar ramy: 17”
Materiał ramy: Aluminium
Kolor roweru: Czarny mat
Typ roweru: Miejski

KOŁA

Koło: 28”
Obręcze: Aluminium
Szprychy: Stal nierdzewna 13G
Opony: KENDA 700x40c

ELEKTRONIKA

Wspomaganie Elektryczne: TAK
Kontroler: MUVIKE Intelligent Controller
System Wspomagania PAS : TAK Inteligent PAS 1:1
Silnik: 8Fun BAFANG 36V 250W
Bateria: litowo jonowa 36v 10,4 Ah long life BY SAMSUNG
Wyświetlacz: Duży czytelny LCD SW900
Manetka Gazu: MUVIKE speedy
Ładowarka: 100-240V 2A SMART CHARGER
Oświetlenie: LED 36V MUVIKE ECO

OSPRZĘT

Przerzutka tył: SHIMANO TOURNEY– 7 biegów
Manetka: SHIMANO TOURNEY – 7 biegów
Korba: PROWHEEL
Hamulce: Tarczowe przód / tył by TEKTRO
Klamki Hamulców: PROMAX
Siodło / Chwyty Kierownicy: ergonomiczne, skórzane VELO Muvike style
Łańcuch: KMC

AMORTYZATORY

Przód: hydrauliczny SUNTOUR NEX PRO, z blokadą skoku
Tył: Wspornik siodła amortyzowany by ZOOM – opcja dodatkowa

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

Solidna regulowana podpórka roweru
Regulowany mostek kierownicy
W Standardowym Zestawie z Rowerem dostaniesz:

*dzwonek,

*błotniki,

*bagażnik,

*osłona łańcucha,

*oświetlenie odblaskowe,

*podręcznik użytkownika wraz z kartą gwarancyjną.

Rower elektryczny MUVIKE GRIM

NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Rama: ALUMINIUM
Silnik: BAFANG
Siodło: VELO
Hamulce: TEKTRO
Opona: KENDA

Wyświetlacz: LCD
Bateria: SAMSUNG
Przerzutka / Manetka: SHIMANO
Amortyzator: SUNTOUR
Zasięg: do 75 KM

RAMA

Rozmiar ramy: 21”
Materiał ramy: Aluminium
Kolor roweru: Czarny mat
Typ roweru: TREKKING

KOŁA

Koło: 28”
Koła: Aluminium
Szprychy: Stal nierdzewna 13G
Opony: KENDA 700x40c

ELEKTRONIKA

Wspomaganie elektryczne: TAK
Kontroler: MUVIKE Intelligent Controller
System Wspomagania PAS : TAK Inteligent PAS 1:1
Silnik: 8Fun BAFANG 36V 250W
Bateria: litowo jonowa 36v 10,4 Ah long life BY SAMSUNG
Wyświetlacz: Duży czytelny LCD SW900
Manetka gazu: MUVIKE speedy
Ładowarka: 100-240V 2A SMART CHARGER
Oświetlenie: LED 36V MUVIKE ECO

OSPRZĘT

Przerzutka tył: SHIMANO TOURNEY– 7 biegów
Manetka: SHIMANO TOURNEY – 7 biegów
Korba: PROWHEEL
Hamulce: Tarczowe przód / tył by TEKTRO
Klamki hamulców: PROMAX
Siodło / Chwyty Kierownicy: ergonomiczne, skórzane VELO Muvike style
Łańcuch: KMC

AMORTYZATORY

Przód: hydrauliczny SUNTOUR NEX PRO, z blokadą skoku
Tył: Wspornik siodła amortyzowany by ZOOM – opcja dodatkowa

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

Solidna regulowana podpórka roweru
Regulowany mostek kierownicy
W Standardowym Zestawie z Rowerem dostaniesz:
*dzwonek,
*błotniki,
*bagażnik,
*osłona łańcucha,
*oświetlenie odblaskowe,
*podręcznik użytkownika wraz z kartą gwarancyjną.

Rower elektryczny MUVIKE TORERO

NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Rama: ALUMINIUM
Silnik: BAFANG
Siodło: VELO
Hamulce: TEKTRO
Opona: KENDA

Wyświetlacz: LCD
Bateria: SAMSUNG
Przerzutka / Manetka: SHIMANO
Amortyzator: SUNTOUR
Zasięg: do 75 KM

RAMA

Rozmiar ramy: 19”
Materiał ramy: Aluminium
Kolor roweru: Czarny mat
Typ roweru: MTB

KOŁA

Koło: 28”
Koła: Aluminium
Szprychy: Stal nierdzewna 13G
Opony: KENDA 700x40c

ELEKTRONIKA

Wspomaganie elektryczne: TAK
Kontroler: MUVIKE Intelligent Controller
System Wspomagania PAS : TAK Inteligent PAS 1:1
Silnik: 8Fun BAFANG 36V 250W
Bateria: litowo jonowa 36v 10,4 Ah long life BY SAMSUNG
Wyświetlacz: Duży czytelny LCD SW900
Manetka gazu: MUVIKE speedy
Ładowarka: 100-240V 2A SMART CHARGER
Oświetlenie: LED 36V MUVIKE ECO

OSPRZĘT

Przerzutka tył: SHIMANO ALTUS – 7 biegów
Manetka: SHIMANO – 7 biegów
Korba: PROWHEEL
Hamulce: Tarczowe przód / tył by TEKTRO
Klamki hamulców: PROMAX
Siodło / Chwyty Kierownicy: ergonomiczne, skórzane VELO Muvike style
Łańcuch: KMC

AMORTYZATORY

Przód: hydrauliczny SUNTOUR NEX PRO, z blokadą skoku
Tył: Wspornik siodła amortyzowany by ZOOM – opcja dodatkowa

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

Solidna regulowana podpórka roweru
Regulowany mostek kierownicy
W Standardowym Zestawie z Rowerem dostaniesz:
*dzwonek,
*oświetlenie odblaskowe,
*podręcznik użytkownika wraz z kartą gwarancyjną.

Rower elektryczny MUVIKE CORRIDA

NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Rama: ALUMINIUM
Silnik: BAFANG
Siodło: VELO
Hamulce: TEKTRO
Opona: KENDA

Wyświetlacz: LCD
Bateria: SAMSUNG
Przerzutka / Manetka: SHIMANO
Amortyzator: MOZO HYDRAULIC
Zasięg: do 95 KM

RAMA

Rozmiar ramy: 19”
Materiał ramy: Aluminium
Kolor roweru: Czarny mat
Typ roweru: FATBIKE

KOŁA

Koło: 26”
Koła: Aluminium
Szprychy: Stal nierdzewna 13G
Opony: KENDA 26×4,0 ( gruba opona )

ELEKTRONIKA

Wspomaganie elektryczne: TAK
Kontroler: MUVIKE Intelligent Controller
System Wspomagania PAS : TAK Inteligent PAS 1:1
Silnik: 8Fun BAFANG 36V 250W
Bateria: litowo jonowa 36v 11,6 Ah long life BY SAMSUNG
Wyświetlacz: Duży czytelny LCD SW900
Manetka gazu: MUVIKE speedy
Ładowarka: 100-240V 2A SMART CHARGER
Oświetlenie: LED 36V MUVIKE ECO

OSPRZĘT

Przerzutka tył: SHIMANO ALTUS– 7 biegów
Manetka: SHIMANO – 7 biegów
Korba: PROWHEEL
Hamulce: Tarczowe przód / tył by TEKTRO
Klamki hamulców: TEKTRO
Siodło / Chwyty Kierownicy: ergonomiczne, VELO Muvike style
Łańcuch: KMC

AMORTYZATORY

Przód: hydrauliczny MOZO HYDRAULIC PRO, z blokadą skoku
Tył: Wspornik siodła amortyzowany by PROMAX – opcja dodatkowa

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

Solidna regulowana podpórka roweru
Regulowany mostek kierownicy
W Standardowym Zestawie z Rowerem dostaniesz:

*błotniki P/T
*dzwonek,
*oświetlenie odblaskowe,
*podręcznik użytkownika wraz z kartą gwarancyjną.

BAGAŻNIK – opcja dodatkowa

Rower elektryczny MUVIKE SPARTAN

NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Rama: ALUMINIUM
Silnik: BAFANG
Siodło: VELO
Hamulce: TEKTRO
Opona: KENDA

Wyświetlacz: LCD
Bateria: SAMSUNG
Przerzutka / Manetka: SHIMANO
Amortyzator: MOZO
Zasięg: do 75 KM

RAMA

Rozmiar ramy: 18”
Materiał ramy: Aluminium
Kolor roweru: Czarny mat
Typ roweru: FATBIKE

KOŁA

Koło: 26”
Koła: Aluminium
Szprychy: Stal nierdzewna 13G
Opony: KENDA 26×4,0 ( gruba opona )

ELEKTRONIKA

Wspomaganie elektryczne: TAK
Kontroler: MUVIKE Intelligent Controller
System Wspomagania PAS : TAK Inteligent PAS 1:1
Silnik: 8Fun BAFANG 48V 250W
Bateria: litowo jonowa 48v 11,6 Ah long life BY SAMSUNG
Wyświetlacz: Duży czytelny LCD SW900
Manetka gazu: MUVIKE speedy
Ładowarka: 100-240V 2A SMART CHARGER
Oświetlenie: LED MUVIKE ECO

OSPRZĘT

Przerzutka tył: SHIMANO ALTUS – 7 biegów
Manetka: SHIMANO – 7 biegów
Korba: PROWHEEL
Hamulce: Tarczowe przód / tył by TEKTRO
Klamki hamulców: TEKTRO
Siodło / Chwyty Kierownicy: ergonomiczne, skórzane VELO Muvike style
Łańcuch: KMC

AMORTYZATORY

Przód: hydrauliczny MOZO PRO, z blokadą skoku
Tył: Wspornik siodła amortyzowany by ZOOM – opcja dodatkowa

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

Solidna regulowana podpórka roweru
Regulowany mostek kierownicy
W Standardowym Zestawie z Rowerem dostaniesz:
*dzwonek,
*oświetlenie odblaskowe,
*podręcznik użytkownika wraz z kartą gwarancyjną.

Rower elektryczny MUVIKE MOBIL

NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Rama: ALUMINIUM
Silnik: BAFANG
Siodło: VELO
Hamulce: TEKTRO
Opona: KENDA

Wyświetlacz: LCD
Bateria: SAMSUNG
Przerzutka / Manetka: SHIMANO
Sztywny widelec przedni
Zasięg: do 75 KM

RAMA

Rozmiar ramy: 12”
Materiał ramy: Aluminium
Kolor roweru: Czarny mat
Typ roweru: SKŁADAK / MOBIL

KOŁA

Koło: 20”
Koła: Aluminium
Szprychy: Stal nierdzewna 13G
Opony: KENDA 20*1,75

ELEKTRONIKA

Wspomaganie elektryczne: TAK
Kontroler: MUVIKE Intelligent Controller
System Wspomagania PAS : TAK Inteligent PAS 1:1
Silnik: 8Fun BAFANG 36V 250W
Bateria: litowo jonowa 36v 8,7 Ah long life BY SAMSUNG
Wyświetlacz: Czytelny LCD OMT M3
Manetka gazu: MUVIKE speedy
Ładowarka: 100-240V 2A SMART CHARGER
Oświetlenie: LED 36V MUVIKE ECO

OSPRZĘT

Przerzutka tył: SHIMANO ALTUS– 7 biegów
Manetka: SHIMANO ALTUS – 7 biegów
Korba: PROWHEEL
Hamulce: Tarczowe przód / tył by TEKTRO
Klamki hamulców: PROMAX
Siodło / Chwyty Kierownicy: ergonomiczne, skórzane VELO Muvike style
Łańcuch: KMC

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

Solidna regulowana podpórka roweru
Regulowany mostek kierownicy
W Standardowym Zestawie z Rowerem dostaniesz:
*dzwonek,
*błotniki,
*oświetlenie odblaskowe,
*podręcznik użytkownika wraz z kartą gwarancyjną.

Rower elektryczny MUVIKE MATADOR

NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Rama: ALUMINIUM
Silnik: BAFANG
Siodło: VELO
Hamulce: TEKTRO
Opona: KENDA

Wyświetlacz: LCD
Bateria: SAMSUNG
Przerzutka / Manetka: SHIMANO
Sztywny widelec przedni
Zasięg: do 120 KM

RAMA

Rozmiar ramy: 16”
Materiał ramy: Aluminium
Kolor roweru: Czarny mat
Typ roweru: FATBIKE / SKŁADAK

KOŁA

Koło: 20”
Koła: Aluminium
Szprychy: Stal nierdzewna 13G
Opony: KENDA 20*4,0 ( gruba opona )

ELEKTRONIKA

Wspomaganie elektryczne: TAK
Kontroler: MUVIKE Intelligent Controller
System Wspomagania PAS : TAK Inteligent PAS 1:1
Silnik: 8Fun BAFANG 36V 250W
Bateria: litowo jonowa 36v 14 Ah long life BY SAMSUNG
Wyświetlacz: Czytelny LCD OMT M3
Manetka gazu: MUVIKE speedy
Ładowarka: 100-240V 2A SMART CHARGER
Oświetlenie: LED 36V MUVIKE ECO

OSPRZĘT

Przerzutka tył: SHIMANO ALTUS– 7 biegów
Manetka: SHIMANO ALTUS – 7 biegów
Korba: PROWHEEL
Hamulce: Tarczowe przód / tył by TEKTRO
Klamki hamulców: TEKTRO
Siodło / Chwyty Kierownicy: ergonomiczne, skórzane VELO Muvike style
Łańcuch: KMC

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

Solidna regulowana podpórka roweru
Regulowany mostek kierownicy
W Standardowym Zestawie z Rowerem dostaniesz:
*dzwonek,
*błotniki,
*oświetlenie odblaskowe,
*podręcznik użytkownika wraz z kartą gwarancyjną.

Rower elektryczny MUVIKE RETRO PERSONALIZOWANY

NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Rama: ALUMINIUM
Silnik: centralny BAFANG
Siodło: VELO
Hamulce: TEKTRO
Opona: KENDA

Wyświetlacz: LCD BAFANG
Bateria: SAMSUNG
Przerzutka / Manetka: SHIMANO
Amortyzator: MUVIKE PRO
Zasięg: do 65 KM

RAMA

Rozmiar ramy: 20”
Materiał ramy: Aluminium
Kolor roweru: Czarny mat
Typ roweru: OLD SCHOOL / RETRO

KOŁA

Koło: 26”
Obręcze: Aluminium
Szprychy: Stal nierdzewna 13G
Opony: KENDA 26*3,0

ELEKTRONIKA

Wspomaganie elektryczne: TAK
Kontroler: MUVIKE Intelligent Controller
System Wspomagania PAS : TAK Inteligent PAS 1:1
Silnik: CENTRALNY BAFANG 48V 250W
Bateria: litowo jonowa 48V 11,6 Ah long life BY SAMSUNG
Wyświetlacz: Duży czytelny LCD BAFANG C961
Manetka gazu: MUVIKE speedy pro
Ładowarka: 100-240V 2A SMART CHARGER
Oświetlenie: LED MUVIKE PRO CHROM

OSPRZĘT

Przerzutka tył: SHIMANO NEXUS – 3 biegi
Manetka: SHIMANO REVOSHIFT – 3 biegi
Korba: PROWHEEL
Hamulce: Tarczowe przód / tył by TEKTRO
Klamki hamulców: TEKTRO
Siodło / Chwyty Kierownicy: ergonomiczne, skórzane VELO Muvike pro style
Łańcuch: KMC

AMORTYZATORY

Przód: sprężynowy MUVIKE PRO,

PERSONALIZACJA RETRO

Solidna regulowana podpórka roweru
Regulowany mostek kierownicy
W Standardowym Zestawie z Rowerem dostaniesz:
*dzwonek,
*błotniki,
*osłona łańcucha,
*oświetlenie odblaskowe,
*podręcznik użytkownika wraz z kartą gwarancyjną.

Osprzęt, kolor, grafika ramy są w pełni personalizowanie pod właściciela.

Przez entuzjastów klasycznej wizji jazdy na rowerze, wciąż są omijane szerokim łukiem. Za to fani nowinek technicznych coraz częściej zawieszają na nich oko. Rowery elektryczne to nie tylko „modny dodatek”, ale też stawianie na nową jakość rekreacji i świadomy wybór środka transportu.

ROWER ELEKTRYCZNY – DLACZEGO GO POTRZEBUJEMY ?

Wbrew powszechnej opinii, rowery elektryczne nie są jedynie wygodną alternatywą dla tych, którzy nie chcą się zmęczyć i spocić. Gdy myślimy o rowerach elektrycznych głównie jako formie spędzania wolnego czasu, ich zaletą jest to, że pozwalają pokonywać długie trasy o różnorodnym ukształtowaniu, bez utraty radości z jazdy. Jednak jeszcze istotniejsza wydaje się zmiana następująca w społeczeństwie – dążenie do osiągnięcia zrównoważonego transportu i wypracowania postaw proekologicznych. Rower z napędem elektrycznym świetnie wpisuje się zarówno w trendy jak i rzeczywiste potrzeby współczesności.

RODZAJE ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH

Podobnie jak tradycyjny sprzęt, również rowery z napędem elektrycznym służą różnym celom. Do tego dochodzi przedział wiekowy użytkowników oraz ich predyspozycje fizyczne. Wystarczy w tym momencie przejrzeć stronę profesjonalnego sklepu internetowego z rowerami elektrycznymi, aby przekonać się ile rodzajów mamy do wyboru.

ROWER ELEKTRYCZNY DO ZADAŃ SPECJALNYCH

Najbardziej popularnymi rowerami z silnikiem elektrycznym są wersje miejskie i trekkingowe. Ale również sympatycy off- roadu znajdą modele dla siebie. Wersje MTB sprawią, że znane do tej pory górskie szlaki rowerowe nabiorą nowego kolorytu. Te rowery elektryczne często posiadają dodatkowe funkcje takie jak hardtail czy full zawieszenie.

ROWER Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM WPROST NA POLSKIE DROGI

Crossowe rowery elektryczne, sprawdzą się, gdy jeździmy zarówno po nieutwardzonych trasach jak i miejskich ścieżkach. Ich atutem są prostota, wygoda i uniwersalność połączone ze sportowym zacięciem i większymi osiągami.

Możliwości mamy więcej – rowery damskie i męskie, składane, wyważone i doposażone pod młodszych lub starszych użytkowników. Jednak prawdą jest, że topowe modele rowerów elektrycznych w tym i 2020 roku to wersje miejskie i trekkingowe.

ROWER ELEKTRYCZNY TREKKINGOWY

Idealny na dalsze trasy i podmiejskie wycieczki. Budowa roweru „wymusza” pozycję komfortową podczas dłuższych przejazdów W ten sposób oszczędzamy stawy i kręgosłup. Producenci wyposażają rowery elektryczne trekkingowe w systemy oświetlania i błotniki, dzięki czemu podróż jest bezpieczniejsza, a rowerzysta chroniony. Napęd zapewnia wspomaganie, ale pozwala też poczuć to, co znają wszyscy użytkownicy popularnych „górali” – przyjemność, adrenalinę, spełnienie.

ZALETY ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH

Jakie cechy decydują o tym, że rowery z napędem elektrycznym są coraz częściej spotykane w Polsce i to mimo niechęci dużej grupy społeczeństwa? Do e-rowerów przekonano się już na zachodzie Europy, co nie może dziwić, gdy bliżej przyjrzymy się ich różnorodnym zaletom.

NA ROWERZE ELEKTRYCZNYM BARDZIEJ RODZINNIE ?

Wycieczki rowerowe to jedna z popularniejszych form rekreacji z rodziną i przyjaciółmi. Co jednak wtedy, gdy ktoś z kim pragniemy w ten sposób spędzić czas, nie jest w stanie podołać wysiłkowi fizycznemu? Powodów może być wiele – wiek, stan zdrowia, dużo niższa kondycja fizyczna. Doskonale problem ten rozumieją też ci, których bliska osoba poważniej zajmuje się kolarstwem i jest w stanie w ciągu jednego dnia pokonać długie i trudne dystanse. Niejednokrotnie dołączenie do wycieczki i czerpanie podobnej radości staje się trudne bądź wręcz niemożliwe. Dodatkowy napęd sprawia, że rower elektryczny staje się formą zabawy i środkiem transportu dostępnym niemal wszystkim, co nie jest tak oczywiste w przypadku tradycyjnym „dwóch kółek”.

ROWER OTWARTY NA NOWE MOŻLIWOŚCI

Rower elektryczny zapewnia komfort planowania czasu wolnego z większą swobodą. Mechanizm pojazdu nie wykonuje całej pracy za użytkownika, ale znacząco wspiera jego sportowe wyczyny i czyni bardziej mobilnym. W ten sposób wpisuje się w potrzeby współczesnego Polaka i ma znaczący wpływ na rozwój społeczny, pokonywanie granic (dosłownie i w przenośni) oraz propagowanie nowej jakości aktywnego i zdrowego spędzania wolnego czasu.

ROWER Z SILNIKIEM ELEKTRYCZNYM – WYBAWIENIE DLA TRANSPORTU

Władze miast podejmują liczne czynności w celu ograniczenia transportu samochodowego. Rowery miejskie, hulajnogi, zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej to tylko niektóre z pomysłów na walkę z korkami i zanieczyszczeniem. Rower elektryczny jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą przemieszczać się szybko, a równocześnie pragną utrzymywać dobrą kondycję fizyczną. W ten sposób można odciążyć miejski transport, a cykliści są zadowoleni, że nie stoją w korkach. Dodatkowym atutem jest brak problemów z parkowaniem. Podobne zalety posiada tradycyjny rower. Jednak korzystanie z niego nieraz jest niemożliwe ze względu na ograniczenia organizmu czy duże odległości. Rower elektryczny usuwa niedogodności takie jak zmęczenie czy nieświeży wygląd.

EKOLOGICZNIE NA ROWERZE Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM

Wykorzystanie rowerów elektrycznych jako środków transportu wiąże się z budowaniem postaw proekologicznych. Wszak zmiany w transporcie, oprócz potrzeby przyspieszenia komunikacji, mają pozytywnie wpłynąć na mocno wyeksploatowane środowisko.

Rowery z silnikiem elektrycznym nie zanieczyszczają powietrza i nie hałasują. W zasadzie ślad ekologiczny jaki zostawia ich wykorzystanie jest znikomy. Zwłaszcza, że dąży się do produkcji rowerów elektrycznych z materiałów proekologicznych (aluminium).

MODNIE NA ROWERACH ELEKTRYCZNYCH

Nie ma co ukrywać. Użytkowanie rowerów elektrycznych jest też bardzo „trendy”. Wiąże się to z nowoczesnym podejściem do życia. Propagowanie zdrowego stylu życia, dbałość o naturę, otwartość na nowe możliwości, mobilność – to cechy pożądane przez młodych, wykształconych Polaków. Rowery elektryczne stają się elementem ikonicznym, „mówiącym” i stanowiącym o ich użytkownikach. Toteż opinie o rowerach elektrycznych zaczną się zmieniać (to już się dokonuje!). Świadomi tego, że powiedzenie „jak cię widzą tak cię piszą” zyskało w XXI wieku na znaczeniu, coraz chętniej będziemy wykorzystywać rower elektryczny do zaprezentowania siebie, podobnie jak czynimy to poprzez ubiór czy modne dodatki.

JAK DZIAŁA ROWER ELEKTRYCZNY ?

Podstawowym wyposażeniem roweru elektrycznego są silnik i bateria. Trzeci kluczowy element to kontroler połączony z wyświetlaczem. Dzięki nim uzyskujemy wielostopniowe wspomaganie pracy nóg oraz mamy pełną kontrolę nad pracą roweru z silnikiem elektrycznym.

BATERIE W ROWERACH ELEKTRYCZNYCH

Podobnie jak w smartfonach i komputerach przenośnych, również w tym przypadku stosuje się baterie litowo – jonowe. Dookreśla się jako jako „long life”, gdyż długość życia takiej baterii sięga nawet 700 ładowań. Biorąc pod uwagę, że na pełnym ładowaniu rowery elektryczne są w stanie przejechać jednorazowo nawet 50-60 km, bateria posłuży naprawdę długo. Gdy traci swoje właściwości, prędzej czy później nieunikniona staje się jej wymiana. Jednak długie życie baterii sprawia, że pozostawiany ślad ekologiczny nie jest aż tak duży.

SILNIK W ROWERZE ELEKTRYCZNYM

„Obiekt zamieszania”, czyli najważniejszy element roweru elektrycznego – jego budowa i działanie są ściśle regulowane przez Unię Europejską. Maksymalna dopuszczalna moc, taką jaką posiadają rowery marki MUVIKE, wynosi 250 WATT i jest najpopularniejszym rozwiązaniem. Rowery elektryczne o specyfikacji Pedelec osiągają prędkość do 25 km, co stanowi dozwolone maksimum. W przypadku modeli S-Pedelec jest to 45 km. System wspomagania uruchamia się automatycznie po rozpoczęciu pedałowania. Wyłączyć można go przez zaniechanie tej czynności bądź poprzez naciśnięcie hamulca.

Silnik umożliwia jazdę bez pedałowania. Może być zamontowany na przednim lub tylnym kole (w piaście), jak również centralnie – na mocowaniu osi suportu.

RODZAJE SILNIKÓW DO ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH

Centralny silnik jest najbardziej uniwersalny. Rozwiązanie na tylne koło sprawdza się na trudnych i mokrych nawierzchniach, gdyż przyczepność koła jest lepsza. Rower elektryczny z silnikiem tylnym sprawia wrażenie bardziej sportowego, chroni przed niekontrolowanym poślizgiem i zapewnia dużą radość z jazdy.

Miejskie rowery najlepiej wyposażyć tak jak robi to marka MUVIKE, w przedni silnik. W ich sklepie internetowym z rowerami elektrycznymi, znajdziemy rowery elektryczne miejskie z  silnikami Bafang na przednią piastę. Jest to niedrogie i proste rozwiązanie, co nie ujmuje mu skuteczności. To rozwiązanie zapewnia dobre rozłożenie masy, jazda jest przyjemna i bezpieczna, a do tego zachęcająca okazuje się cena takiego silnika do roweru elektrycznego.

ROWER Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM POD KONTROLĄ

Mimo, że w rowerze elektrycznym część czynności wciąż może odbywać się mechanicznie (zmiana biegów) to jego funkcjonowanie bez kontrolera byłoby niezwykle trudne. Kontroler połączony z wyświetlaczem steruje pracą silnika i przesyła do niego energię z baterii. Co ciekawe, kontroler roweru elektrycznego łączy się z inteligentnym systemem wspomagania w postaci czujnika ruchu. Wykonuje on niezwykle przydatną pracę – rejestruje intencje użytkownika poprzez sprawdzanie obrotów korby. System wysyła odpowiednie sygnały do silnika, dzięki czemu rower dostosowuje wspomaganie do zamiarów kierowcy.

CZYM ROWER ELEKTRYCZNY RÓŻNI SIĘ OD TRADYCYJNEGO ?

Elementarne różnice w budowie tradycyjnych rowerów i rowerów z napędem elektrycznym zostały już omówione. Mechanizmy i dostępne funkcje sprawiają, że rowery z napędem różnią się od zwykłych możliwościami jakie dają użytkownikowi – stąd aż tyle zalet napędzanych jednośladów i coraz lepsze opinie o rowerach elektrycznych.

RÓŻNICE W BUDOWIE

Na pierwszy rzut oka rower elektryczny niewiele różni się od tradycyjnych modeli, dostępnych na rynku od wielu lat. Za to widoczne przy kontrolerze okablowanie zdecydowanie powie nam, że nie jest to zwykły rower. Silnik i bateria połączone są z kontrolerem specjalnymi przewodami, które umożliwiają przepływ energii. Cały mechanizm, bez którego rower elektryczny byłby zwyczajnym rowerem, sprawia też, że pojazd jest cięższy.

KOSZTY UTRZYMANIA

Porównując zwykłe jednoślady z e-rowerami o podobnej klasie, zauważymy, że rower z napędem elektrycznym jest droższy. Wynika to naturalnie z konieczności zamontowania w nim kosztownych elementów i osprzętu.

Rowery różnią się też kosztami utrzymania. O ile przy dobrze utrzymywanym rowerze tradycyjnym niewiele trzeba robić, to już rowery z napędem elektrycznym wymagają okresowych kontroli, narażone są na poważniejsze awarie. Pociesza fakt, że silniki w rowerach elektrycznych są bezszczotkowe i rzadko ulegają uszkodzeniom. Pamiętajmy też o konieczności wymiany zużytej baterii. Ceny są różne, uzależnione od jakości sprzętu danego producenta.

ILE KOSZTUJE DOBRY ROWER ELEKTRYCZNY ?

Dla każdego inny rodzaj roweru elektrycznego będzie tym „dobrym”. Nie zmienia to faktu, że ceny zaczynają się od kilku a sięgają kilkunastu tysięcy złotych. Topowe modele rowerów elektrycznych w 2020 roku dalej będą utrzymywać wysoki poziom.

Cena roweru elektrycznego uzależniona jest od wielu czynników. Głównymi wytycznymi są rodzaj silnika, bateria, jakość kontrolera i materiały, z których wykonana będzie rama roweru. Zastosowanie baterii long life czy wykorzystanie aluminium podbijają ceny rowerów elektrycznych, ale przynoszą zysk środowisku.

Na przykładzie marki MUVIKE zobaczymy, że średnia cena miejskiego roweru elektrycznego wynosi 5 tysięcy złotych. Za dobry rower górski czy trekkingowy z napędem zapłacimy również w okolicach 5 tysięcy złotych. Podobne pieniądze trzeba wydać na rower składany.

JAKI ROWER ELEKTRYCZNY KUPIĆ ?

Przed kupnem roweru elektrycznego trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie do czego ma nam służyć. To pierwszy krok – wybór właściwego rodzaju. Następnie budowa roweru. Najistotniejsze są dobrej jakości silnik, bateria i kontroler, bo to one są podstawą roweru elektrycznego. Marka MUVIKE w przypadku rowerów miejskich stawia na firmę Bafang, która produkuje sprawdzone silniki. Przejażdżka rowerem, w którym został zastosowany taki silnik, zobrazuje kupującemu czym jest komfortowa jazda ze wspomaganiem.

ZDROWOROZSĄDKOWY WYBÓR

Oprócz tego kupując napędzany jednoślad dopasujmy go do naszych możliwości. Rower elektryczny damski czy rower elektryczny męski – to akurat wybór oczywisty. Ale może potrzebujemy roweru z konkretnym trybem wspomagania dla osób po kontuzji czy otyłych? A czy powinien być składany, aby łatwiej nam było go schować lub przenieść? Takie  kwestie warto rozważyć i przedyskutować z wykwalifikowanym sprzedawcą. Z pewnością nie opłaca się na rowerze elektrycznym oszczędzać.

CZY WARTO KUPIĆ ROWER ELEKTRYCZNY ?

Mimo wysokich cen rowerów elektrycznych oraz stałych kosztów związanych z użytkowaniem, ich zalety są przeważającym argumentem dla potencjalnych kupców. Jeśli lubimy spędzać czas na świeżym powietrzu, jednoślad jest nam potrzebny jako środek transportu, mamy jakiekolwiek ograniczenia uniemożliwiające czerpanie pełnej radości z klasycznej przejażdżki – postawmy na rower elektryczny. Warto kupić taki rower również ze względu na troskę wobec środowiska naturalnego, gdyż nikt nie zadba o ekologię lepiej niż osoby, które rozumieją radość płynącą ze spędzania czasu na świeżym powietrzu.